Monday, April 25, 2011

Kisah Hati - Alyah


kisah hati
by alyah

hatiku hatimu
menjadi satu cinta
ku rasa hadirmu
menyempurnakan aku

tapi cinta bukan milik kita
semua harus berakhir

cinta kau dan aku
takkan mungkin bersatu
untuk saat ini di dunia ini
mungkin kita bersama
nanti di atas sana
biar ku setia menjaga cintamu
selamanya

tapi cinta bukan milik kita
semua harus berakhir

cinta kau dan aku
takkan mungkin bersatu
untuk saat ini di dunia ini
mungkin kita bersama
nanti di atas sana
biar ku setia menjaga cintamu

cinta kau dan aku
takkan mungkin bersatu
untuk saat ini di dunia ini
biar ku setia menjaga cintamu
selamanya

Hari jumaat lalu, seorang teman bertanyakan saya apakah sudah menonton musik video terbaru alyah berjudul Kisah Hati.Saya pun terus membuka youtube.Nampaknya masih belum ada yang mengupload video klip tu.Mungkin video tu masih terlalu baru.Teman saya pun cuma sempat tengok mv tersebut sewaktu di tayangkan di MHI.

Sekonyong-konyong cerita pagi sabtu lalu, sebelum saya keluar breakfast sempat saya online sekejap.Nampaknya sudah ada yang upload lagu tersebut ke utube.Saya pun ushar la sekejap.

Wahhh saya suka la mv ni!

Tak perlu untuk membandingkan mv ini dengan mv dari negara jiran.... tapi disebabkan peminat lagu-lagu kat malaysia ni sudah lama KEBULURAN musik video yang cantek daripada artis tempatan, makanya dapat melihat buah tangan terbaru Mr. Ghaz ini kiranya sudah cukup memadai dan dapat mengenyangkan jiwa dan mata buat seketika.

Ada beberapa shot yang bagi saya sangat menarik dan sangat mengena dengan citarasa saya, mungkin kerana saya pun sering menggunakan stail sebegitu.

Part yang paling saya suka dalam musik video ini sudah tentunya part jalan raya yang pengambarannya dilakukan di ladang tebu chuping di perlis.Sangat dramatik.... alyah sangat cantik dengan baju merah cili berlari tanpa mengenakan kasut... dengan keadaan jalan yang lengang dan diimbangi dengan bantuan cahaya sangat memikat.Lagi satu part akhir lagu ini.... saya suka sangat suka dengan shot tu.... wallah~

Ermmmm... tetiba saya jadi teringat perjalanan saya bersama 3 orang rakan blogger Ajid, Nett dan Syida ke ladang tebu 2 tahun lepas.... Nett ngan Syida berpose-pose di ladang tebu menggunakan khidmat photographer En. Ajid. Dan saya cuma sebagai pemerhati je...

Sewaktu tengok jalan raya di kawasan ladang tebu tu saya sudah pun bermain dengan imajinasi...Sayang sekali, MY PERSONAL PHOTOGRAPHER tak ikut serta.

Insyaallah, saya akan ke sana lagi nanti...

Owh ya, terlalu excited bercerita mengenai mv kisah hati, terlupa pula saya nak komen pasal lagu tu ... erm lagu kisah hati ni ok la jugak sedapnya... dengan bantuan mv yang cantik, insyaallah lagu nie akan cepat disukai... sebab orang akan dapat merasai 'feel' lagu ini melalui MV ni...

Dan saya juga pasti, lagu ni akan cepat menjadi lagu tema untuk drama-drama kat tv3... huhu~


2 comments:

Sayap Kecil said...

hai...saya antara peminat setia lagu ni..hari2 saya akan dengar lagu ni di pejabat...kisahnya seperti kisah saya...saya suka gaun merah api yag dipakai oleh alyah..terasa ingin membuat gaun seperti itu...harap kisah hati ini tak kan berakhir selamanya dengan setia dan ditinggalkan....

Ad Rifza said...

Kisah hati ada yg segar dan ada yg layu dalam segumpal darah hati..Alirnya ada lancar dan ada tersekat2..Kisah hati manusia itu berbeza-beza..Manusia2 lain biasanya sukar memahami kisah hati org lain..