Tuesday, April 19, 2011

Angin, Bawa Aku Pergi

Hurmmm agak lama saya tidak berkisah di sini... dihambat dengan kesibukan kerja sesekali membuatkan saya tidak mampu memperuntukkan ruang untuk menulis... walaupun sedikit... terkadang ada cerita ingin dikisahkan... tapi bila stress kerja dan dihambat dengan emosi yang sesekali up and down.... membuatkan saya lebih senang memilih untuk berdiam seketika.... mungkin kerana saya sudah semakin matang (hohoho!) dan semakin bijak untuk mengatur kata agar tidak simply berchurhat di sini seperti di AKUNGANTARO dulu... well tiap manusia itu berubah mengikut peredaran waktu right?!

Foto di atas adalah foto beberapa minggu lepas sewaktu saya pulang kampung... entah kenapa saya sangat suka dengan foto ni.... serasa beberapa gundah yang melekat ditangkai jantung melenyap buat seketika.....

Terkadang, entah kenapa yah kita gemar memilih untuk berlari dari semua hal yang terkadang tidak mampu kita lewati... kita lebih memilih untuk melarikan diri daripada mendepani hal itu sendiri... mungkin juga kerana kita merasakan kita belum mampu atau masih belum kuat untuk menghadapinya... apatah lagi bila sendirian....

Terkadang kenyataan itu memang pahit... tapi sepahit apapun, kenyataan tetap kenyataan.... bersedia atau tidak, kita harus juga menghadapinya....

Bagaimana caranya itu berbalik pada kita..... tidak salah kalao berlari.... berlarilah... cuma jangan terlalu laju... kelak kalo jatuh kita takkan merasai kesakitan yang kuat....-

Ermmm... entah kenapa terkadang saya merindukan SAYA yang dulu.....

No comments: