Monday, June 13, 2011

Hari Minggu Yang Bisu

Malam minggu bagi sesetengah orang, banyak dihabiskan dengan hangout diluar... lepak bersama teman atau dalam erti kata lain malam 'bersosial' ... tapi, tak semua begitu.Andai tiada aktiviti yang menuntut untuk berada di luar, saya lebih gemar menghabiskan waktu di rumah.

Bosan? taklah.... ok je... kat rumah pun ada je aktiviti yang boleh dibuat.Lainlah kalo kita cuma mencari alasan je.Eheh!Disebabkan malam minggu baru lalu saya sangat berkelapangan di rumah, saya pun masuk ke dapur mencuba-cuba resepi.

Saya terasa nak buat buat pancake.Actually ni la first time saya try.Seumur hidup tak pernah pun buat.So menjadi atau tidak belakang kira.Yang penting ada usaha untuk mencuba.haha!Berbekalkan resepi yang hanya bisa didapatkan di 'hujung jari' saya pun dengan penuh teruja membikin pancake.


Tadaaaaa!!!


Bangga giler ok sebab menjadi walaupun nampak macam hangit jer! ahaks! of kos la... namanya pun percubaan.Makan dengan chocholate syrup memang bes! malatop pom pom bunyik dia! hoho.Jangan tak percaya, saya telah habiskan sepinggan pancake tu seorang diri okeh! huhu tapi sebelum makan, tak bes la kalo tak layan movie, betul tak? dah nama pun malam minggu.... so waktu ni la boleh rehat-rehat minda bermarathon movie.


Saya ada 3 drama bersiri jepun dan 1 animasi korea yang baru saya beli... semangat macam nak layan semua drama jer.... tapi last-last saya pilih drama winter sonata versi kartun.Jenuh nak tengok sampai 26 episode satu malam.... sudahnya saya layan jelah setakat mana yang termampu.


Sambil feeling-feeling sedih layan drama winter sonata versi kartun sambil makan pancake cecah chocolate syrup sowang-sowang sangat mendamaikan..... :)




1 comment:

Wilayah Sepet Kuku said...

cayalah meero..sepinggan = 7 keping..pehhh!mantap seh!..hehe