Wednesday, November 16, 2011

Selera Aidilfitri / Aidiladha Menu Utara












Hye kalian, agak lama saya menyepi lantaran kesibukan kerja.Entry ini sepatutnya saya letakkan sewaktu Aidiladha menjelma, namun disebabkan tidak mempunyai waktu, makanya hari ini baru saya sempat upload di sini.


Kepada yang belum tau, saya berasal dari kedah.So ini saya pamerkan juadah wajib bagi menyambut Aidilfitri / Aidiladha bagi orang kedah.Sedikit sebanyak mungkin wujud persamaan dengan menu dilain-lain tempat, apapun... ini resepi keluarga saya... dan saya selalu merasakan tiada juadah Aidilfitri berupa ketupat dan nasi himpit yang sesedap masakan ibu dan kakak saya... eheh! mungkin ada...tapi belum berjumpa....


So selamat menjamu selera melalui mata.... melihat foto-foto ini kembali pun sudah membuatkan saya kembali terasa lapar.. adess!



No comments: