Friday, November 25, 2011

Kisah Sedih Yang Berakhir - Part 1


Ada ketika, kita diberi kesedihan yang berpanjangan.Malah ada ketika bertimpa-timpa.... tapi, terkadang kegembiraan juga bisa dihadirkan bertimpa-timpa... yakni kegembiraan yang berganda.

Iya, saya sedang menikmati kegembiraan berganda saat ini.Kesedihan saya sudah didengar Tuhan, maka Tuhan menggantikan kesedihan itu dengan sebuah kegembiraan yang lain.. :)

Ingat lagi cerita PHD(portable hard disk) saya yang rosak? iya... 'kehilangan' itu tlah berganti.Beberapa hari lalu saya menerima sebuah bungkusan yang isinya langsung membuat saya menjerit dalam hati.

Seorang sahabat dari Jakarta telah bersusah payah mengirimkan bungkusan ini melalui seorang teman dari Malaysia.

Iya, isinya adalah sebuah External Hard Disk Baru yang bersaiz 500GB.Besar kan? PHD kepunyaan saya dulu saiznya cuma 50GB sahaja.



Sebenarnya kegembiraan itu disambung oleh sebuah kegembiraan lain... ekceli minggu terakhir dibulan Oktober saya telah mendapat sebuah PHD baru... saya sebenarnya belum berkesempatan untuk bercerita di sini... dan bila tiba-tiba bila saya mendapat kegembiraan berganda ini... makanya saya harus tetap terus menulis di sini agar rasa gembira itu tidak terlupakan...

Iya, PHD bersaiz 1.0TB ini saya terima daripada Bos saya.Terkejut melihat satu bungkusan di atas meja terus saya dengan segera membukanya dan mendapati ianya berupa sebuah External Hard Disk yang berkapasiti super besar.

Mungkin agaknya ini hadiah perpisahan terindah pernah saya miliki(utk thn 2011 lah)... eheh! (gudlak utk si bos yang telah transfer ke KL since 1st of November 2011, wish u all de best)


Meskipun dua hal ini tidak bisa mengembalikan apa yang pernah saya punya disebabkan isi dan kenangan yang pernah saya wujudkan diPHD lalu rosak, sekurang-kurangnya ia mampu memberi saya ruang baru buat mencipta mimpi-mimpi baru.... ia, mimpi-mimpi besar... :)

Insyaallah saya akan jaga sebaik mungkin -

Terima kasih untuk seorang sahabat dari Jakarta... dari dulu lagi, anda selalu ada disaat susah mahupun senang saya.Dia mintak saya berikan nama pada PHD pemberiannya... secara spontan yang terlintas ketika ini adalah SAMMY, dan PHD pemberian si bos akan saya namakan BUFFY

SAMMY & BUFFY <-- cute right?! ahaks!

4 comments:

rudy bluehikari said...

Memberilah dan kemudian melupakannya. Semoga ada sekelumit bahagia untukmu sahabat. Jaga SAMMY baik-baik yah.

addyaholix said...

wah dapat hadiah. bestnya. siap ada nama. addy nak letak nama jugak lah kat PHD addy. kalau JACKY ok tak? or maybe AMMY? ;)

rudy bluehikari said...

awat xletak AMMAk jeee addy ekeekekek

MM said...

meero 2 addy : jacky? wow! jacky chan kah? ammy? ammy miller kah? bhahaah!!

meero 2 rudy : dah alang2 boh ammak skalikan ngan appak jgk... ahaks!