Thursday, January 6, 2011

Bintangku

"......ochen mnogo raz ya sebe zadaval vopros... dlya chego rodilsya na svet, ya vzroslel i ros...dlya chego plyvut oblaka i dut dozhdi... v etom mire ty dlya sebya nichego ne zhdi....."


"....So many times I asked myself...
Why was I born, and what I grew up for....
Why float the clouds and rains pour...
In this world, don’t expect anything for yourself.... "

I would have fly to the clouds, but I have no wings
That starlight lures me from far away
But to reach the star is hard,
Even though the goal is near
And I don’t know if I’ll have enough strength for the throw

I will wait a bit more
And then prepare myself for the journey
Towards my dream and hope
Don’t burn out yet, star of mine, wait

How many roads will I still have to go by
How many heights will I have to conquer tofind myself
How long will I have to fall from the cliff
How many times will I have to start all from zero,
And is there a meaning to it

I will wait a bit more(I will wait a bit more)
And then prepare myself for the journey
(And then prepare myself for the journey)
Towards my dream and hope
(Towards my dream and hope)
Don’t burn out yet, star of mine, wait
(Don’t burn out yet, star of mine, wait)

- BINTANGKU

Sejak beberapa minggu nie lagu nie kerap berputar kat kepala saya.... setiap kali mendengarnya buatkan hati rasa sangat pilu.... mungkin kerana sejak beberapa minggu ni saya kurang berMOOD untuk tersenyum....Terlalu banyak hal yang saya pikirkan.... saya buang mana-mana yang tak perlu untuk tidak terlalu dipikirkan.... tapi hujung-hujungnya ternyata masih ada juga yang mahu atau tidak perlu jugak difikirkan...- kalaulah saya tau bagaimana cara untuk saya keluar dari semua rasa ini, pasti saya lakukan...

Terkadang, saya terfikir alangkah seronoknya kalo menjadi anak kecil...bila ingin menangis, ada ibu atau ayah... atau kakak.. atau abg yang boleh menjadi tempat untuk kita alirkan rasa sedih tue...tp bila akhirnya kita membesar dan dewasa seiring dengan kehidupan... kita ditinggalkan oleh semua memori-memori semalam dengan begitu pantas... hingga akhirnya kita tersedar yang kita sendiri.Sendiri mendepani semua rasa sedih itu...

Setiap kali saya mengingatkan diri saya bahawa semua itu hanyalah gangguan bersifat sementara, Tuhan pula mengingatkan saya bahawa semua itu adalah hal-hal yang perlu saya depani... -
Dan seperti biasa... bila hal-hal seperti ini terjadi....LAGI, saya akan mengambil langkah berdiam... diam adalah saya... dan saya adalah diam... satu hubungan yang saling terkait rapat sejak dulu yang sukar untuk dipisahkan...-
Seperti mana yang saya pernah cakap... semua orang boleh melukis.... kita boleh melukis di kanvas dengan apa jua jenis lukisan.... cuma masalahnya lukisan yang terhasil itu adakah ia cantik atau tidak.... itu persoalannya.... kerana bukan semua orang dianugerahi bakat melukis.... saya tidak ingin menyalahkan berus lukisan, juga tidak ingin salahkan waterkaler.... lalu apakah tangan saya yang salah...?!
ERMMMM....-

No comments: