Monday, August 26, 2013

AKU DAN SEBUAH KERINDUAN


Di Saat Sendiri
by Dadali

hari demi hari tlah kulewati
tak pernah aku bersamamu lagi
tak pernah aku menduga
kau akan pergi tinggalkan aku

jauh kau pergi tinggalkan diriku
sepi hati ini membunuhku
kucoba untuk cari penggantimu
namun tak ada yang seperti mu

rindu aku sangat rindu kamu
terasa saja kau masih ada didekatku
tak mudah aku melupakan dirimu
disaat aku terbangun dari tidurku

rindu aku sangat rindu kamu
terasa saja kau masih ada didekatku
tak mudah aku melupakan dirimu
disaat aku sendiri

Bukan salah waktu andai musim rindu yang pernah bersemi lewat ketika dulu tumbuh dan mekar dan subur meski tidak lagi dibajai dengan rasa cinta.... mungkin kerana dengan tabungan kerinduan yang menjadi baja telah menyuburkan setiap rasa-rasa itu.... lalu ia terus hidup dan subur meski tidak disirami dengan titis hujan.

Jangan risau.... rasa ini aku cuma simpan jauh-jauh dalam diri, buat peneman diriku sendiri...- Semoga saja Tuhan tetap mengizinkan ingatan ini berada disini... dan tidakkan pernah terhakis...-

No comments: