Monday, March 4, 2013

Kembali - Akim & Stacy


Kembali
Akim & Stacy
song by Akim Ahmad

hati ini kan terasa sepi
tanpa senyuman indah yang runtuhkan jiwa
jadi kelam dunia bila kau menjauh

bukan cinta membahagiakan
hanya keikhlasan di dalam hatimu
untuk merasakan ikatan hati kita

ku ingin kau berada disisiku
dalam waktu sukar atau bahagia
oh cinta panjatkan lah
pinta hamba ini

cinta kau berikan lah kekuatan
untuk meniti cubaan darimu
semoga hari kami
kembali menyinari
jalan ini

++++++

Kadang ada lagu yang kita perlu dengar berkali-kali untuk suka, dan ada diantaranya sekali dengar terus menusuk masuk ke gegendang telinga.... tusukannya kemudian terus menghala ke jantung..... perghhh!!

Mungkin kata-kata ni sesuai untuk digambarkan mengenai lagu Kembali dendangan Akim dan Stacy....Tak sangka Akim mempunyai sisi jiwa yang sangat melankolik untuk menghasilkan melodi indah seperti lagu Kembali ini.

Iya, gesekan biola jika digunapakai sebagai instrument utama dalam sesebuah lagu mampu menghasilkan mood melankolik yang sangat indah, seperti lagu ini..... ada juga beberapa lagu lain yang boleh dijadikan contoh.... automatik bisa membikin hati menjadi sayu kan? tapi pelik sebab kita akan ulang dan ulang dan ulang dengar meski lagu-lagu sebegini mencengkam emosi... eheh!

Saya tidak pasti lagu ini masih dalam kategori baru atau sudah pun suam-suam kuku dipendengaran orang lain.Saya jarang mendengar lagu melayu jadi saya kurang pasti.Cuma kebetulan saya terdengar lagu ini semalam.... saya kira lagu ini masih baru memandangkan ia termuat dalam album terbaru Akim....

Sedapnya melodi lagu ini..... duet bersama Stacy bagus..... tapi saya lebih suka kalo wujudnya versi solo juga..... suara Akim sangat mengena dengan lagu ini.... meski tanpa teman duet!

p/s : So lagu ini akan menjadi lagu melayu terkini kegemaran saya :)