Friday, May 7, 2021

MULTIFUNCTION HOME GYM SET

 


Hari ni seperti yang dijanjikan, pukul 12:30 tengahari tadi, TR datang rumah untuk melihat set gym yang saya bagitau dia minggu lepas. Jam 12:20 bergegas saya dari opis pulang ke rumah. Setelah dibelek-belek dia akhirnya berpuas hati. Saya bagitahu dia tempohari supaya datang tengok dulu sblm setuju nak beli, mana tau tiba-tiba rasa tak berkenan. Cuma yang jadi masalahnya ialah bagaimana nak usung menda ni keluar dari rumah. Hahahah.... yeah dats the main problem. Waktu saya beli dulu, kedai bawak part by part dan pasangkan kemudian di rumah. So nampak gayanya TR terpaksala asingkan part by part dulu sebelum boleh untuk pindahkan all the gym set ni.

Akisahnya bermula ceriteranya adalah seperti berikut.... saya sebenarnya dalam proses make over rumah.Actually takderlah ubahsuai sangat. Just plan nak make over mana yang patut je. Mata jemu dah dengan susun atur dan warna yang setelah sekian lama mewarnai rumah ni. Keputusan terburu-buru ni saya decide minggu pertama bulan ramadhan.Ini dikeranakan minggu itu saya work from home. Saya punya la bajet yang segalanya akan selesai sebelum raya. So dapatlah beraya dengan suasana baru.Tapi mencabar juga nak make over rumah time-time ramadhan ni. Sorang-sorang plak tu.... hahah 

So hal pertama yang saya lakukan adalah repainting the house. Saya pindah ke PRTB pada tahun 2010 saat menjejakkan kaki rumahnya berwarna putih.... plain and membosankan. Jadinya sebelum totally pindah dari rumah lama saya siapkan mengecat dahulu.Iya, ini bukan rumah sendiri... tapi saya tak rasa rugi pun buat itu ini...semua untuk keselesaan dan kepuasan sendiri. Buat apa nak berkira sangat. Waktu tu warna pilihan saya adalah green apple dan dark brown. Saya sukakan kombinasi dua warna ni. Tak sangka plak yang suatu hari nanti saya akan jemu dengan warna pilihan ni. Lalu akhirnya saya kembali mewarnakan rumah ini kembali kepada warna asalnya. eheh... Back to the start.

Oke, berbalik kepada hal set gym kat atas tu, akhirnya TR bersetuju dengan apa yang dia tengok. Lalu barang pun bertukar tangan... berpindah kepada pemilik baru, yelah barang yang selama ini tersimpan tanpa jarang diguna oleh saya. Hahaha dulu gigih membeli dengan harapan nak buat badan. Sempat la sado sekejap.Tapi lepas tu bila dah malas, badan kembali ke asal..haha




Okey, lepas ni dh boleh mula pikir nak beli tikar getah baru gantikan corak lama yg sedia ada tu.

No comments: