Wednesday, July 11, 2018

CINTA TIADA GANTI ADAPTASI SANA'Y WALA NANG WAKAS


Apa khabar kalian? Sudah lama tidak bersiaran di sini. Ada sebab sebenarnya kenapa saya kembali ke sini... kerana ingin berkongsi yang SWAN kini kembali lagi...namun dalam acuan yang berbeza....

Dulu saya pernah ckp kat diri sendiri bagaimana agaknya kalo teleserye ini di adaptasi ke bahasa melayu.... namun saya tercari-cari sapakah gerangan artis yang sesuai utk setiap watak dalam drama ini... haha mungkin waktu itu saya terlalu terikut2 sangat dengan acuan drama ni... sehinggakan pelakonnya pun harus memiliki karaktor or atleast iras wajah yang sama dengan pelakon asal.... hahaha... mana mau cari!

Setelah bertahun-tahun menunggu akhirnya impian itu terkabul juga.. haha.. Nelydia Senrose membawakan watak Ara yang dilakonkan oleh Kristine Hermosa dan Aedy Ashraff membawakan watak Christian yang dilakonkan oleh Jericho Rosales... saya kurang pasti tentang pemilihan Aedy Ashraff sebab dalam kepala otak saya watak Christian hanya milik Aliff Satar je... dia je yang saya rasa mampu membawakan watak poyo tu dengan cemerlang... tapi apapun harap Aedy mampu bawak watak tu sebaik mungkin...

Teleserye ini mula bersiaran pada 10 Julai 2018 - Saya harap takkan banyak sangat perubahan yang akan dibuat hingga mencacatkan kisah tragik ni dan menghilangkan keaslian ceritanya.

Iya, kisah cinta agung kini kembali lagi....

Welkambek ARAXIAN...

Mana semua pecinta-pecinta SWAN...?! 15 tahun sudah usia kisah cinta ni... ditayangkan buat pertama kali pada tahun 2003 di philipine, dan 2006 di malaysia, kemudian sekali lagi ditayangkan pada 2010 kemudian sekali lagi pada 2013 dan kini muncil lagi versi adaptasi.... BBNU kompem tak tahu kisah ni.... sebab release je lagu Khai Bahar as an OST teleserye ini depa cuma pakat syok lagi tu ja... padahal depa tak tau kisah drama ini lebih hebat dari KHAI BAHAR tu sendiri lagi... wakakaka! Aku rasa generasi yang lahir sebelum 1980an je yang tahu ttg ini... sebab yang lahir selepas 1980an waktu drama ni main di tv dorang maybe bz nek basikal kat luar umah... or main pondok2 kat tepi umah... or bizi study.. or bertungkus lumus dgn exam bagai.... or main apa je yang seangkatan waktu tu.... haha oklah merepek plak....!



No comments: