Thursday, October 27, 2011

Light Graffiti

Sudah lama saya tidak menulis di sini lantaran kesibukan kerja dan kehidupan peribadi yang sedikit agak 'up side down turn around' eheh! bukan apa, bahaya kalo menulis dengan emosi yang kurang stabil... nak tau sebab apa? sebab nanti kita akan menulis mengikut kata hati dan bukan kewarasan akal fikiran.So saya ambik masa berehat sekejap daripada menulis.... :)

Oh ya, kalian mesti tau tentang light graffiti kan? (kalo tak tau jugak sila google la ) haha

Saya suka melihat 'lukisan cahaya' yang dipanggil light graffiti ini.Manusia-manusia yang mampu melakukan ini dengan begitu 'seni' sekali bagai saya memang manusia yang cukup kreatif.Kerana menurut saya bukan senang untuk melakukannya.Kalau tak percaya lihat saja di utube ataupun google.Bermacam jenis lukisan cahaya yang mereka boleh hasilkan....-

Pulang ke kampung tempohari saya juga teringin untuk mencuba.Tanpa pengetahuan langsung tentang light graffiti dan juga setting pada camera, makanya saya mencuba juga.Tidak mampu menghasilkan lukisan yang menarik kerana melakukan lukisan cahaya ini memerlukan idea cerdas dan juga kepantasan melukis.... mungkin kalo saya merancang atau melakar terlebih dahulu apa yang hendak dilukis mungkin segalanya menjadi senang...MUNGKIN...eheh!

So saya berjaya juga menulis sayapkecilku menggunakan cahaya.... sukar juga... 3 kali juga la nak dapatkan hasil seperti gambar di bawah.... hahha takpa... prektis make perfect.. betul tak? nanti nak try lagi... tapi lagi gempak kalo ada berbagai warna lampu.... eheh!

Oklah, tu je nak cerita... malas nak tulis panjang-panjang... hehe u guyz take care ok ;)








1 comment:

Wilayah Sepet Kuku said...

As salam...

yea yea..suka!..ameer pandai...hehe

ritu tgk gaks kat tibi...the big shot2 depa wat mcm ameer wat nie...