Thursday, September 29, 2011

Cinta Elysa - Lestary


Sebenarnya sejak berakhirnya drama bersiri ASMARA 1&2 (hingga kini masih berharap akan wujud ASMARA 3) saya sudah tidak mengikuti lagi slot lestary atau mana-mana drama kat tv.Walaupun selepas itu ramai mengatakan NORA ELENA telah membikin fenomena, bagi saya ceritanya biasa saja... cuma yang saya sangat yakin, orang teruja menonton drama tu especially pompuan hanyalah kerana kehadiran Aaron Aziz sebagai teraju utama... itu yang membikin mereka seperti histeris... 'mungkin'

Setakat ini drama melayu yang berjaya membuat saya terpaku di tv menonton adalah ASMARA dan TRILOGI CINTA.Dan sekarang sudah muncul kembali drama yang berjaya membuatkan saya kembali memenuhi malam selasa saya dengan mengadap tv.

Ini dia, CINTA ELYSA dalam slot lestary....

Aneh yah...! dan ia sekali lagi adalah terbitan SUHAN MOVIE.

OMG! setelah sekian lama SUHAN MOVIE bertapak, saya mula menjadi yakin yang mereka semakin berjaya mengeluarkan produk-produk drama melayu yang boleh ditonton... especially oleh orang-orang seperti saya.

Sebenarnya sehingga episod ke-3 pada malam selasa lalu, saya masih belum berkesempatan menonton drama ini di kaca tv (catch up balik tru utube)... tapi apa yang sangat saya pasti untuk drama ini, SUHAN MOVIE telah menggunakan formula yang sama seperti dalam drama TRILOGI CINTA dan ASMARA.... and u noe wut?! it works... kalopun bukan pada orang lain, tp pada saya lah!

Saya tak berani nak gerenti yang drama ini akan jadi SANGAT bagus, tapi so far, saya suka dengan ceritanya.... well ekceli, ceritanya masih tipikal kisah melayu... tapi saya suka bila drama SUHAN kini pandai menyuntik elemen 'jiwa' pada dramanya...especially pada muzik latar atau scor muziknya...mereka sudah pandai meletak/memilih muzik bersesuaian pada scene-scene tertentu hingga membuatkan saya dapat merasa 'feel'nya...

Well, citarasa masing-masing kan? sekurang-kurangnya dalam lambakan drama-drama melayu kat tv, masih ada drama-drama yang boleh membuka mata saya untuk menonton :)

Selepas ini malam selasa saya sudah tidak sunyi lagik.... yay~

p/s : poster ini saya buat sendiri..hehe

Kisah Dongeng
by stacy - OST Cinta Elysa

kusedar ku tak seberapa
jika dibanding mereka
yang jauh lebih megah
dari diri ini

apa yang mampu kuberhias
hanyalah ahti yang ikhlas
terpendam simpan untuk
dia yang sudi

mencintai aku dengan seadanya
mencintai aku bukan kerna rupa
dalam waktu sedu
dalam waktu hiba
kuharapkan dia.... rela

mencintai aku dengan seadanya
sanggup menerima
insan tak sempurna
atau mungkin cinta
sebegitu hanya
kisah dongeng saja....





Wednesday, September 21, 2011

Current Favourite Song



video

Madley lagu-lagu fevret saya waktu ini... (^v^)V

Bulan Ditutup Awan

Bulan DiTutup Awan
by Rokiah Wanda

wahai janji setia sudah diucapkan
aduh kata bersumpah telah kupadukan
kini engkau pergi jauh membawa diri
tinggal daku seorang dalam sunyi sepi

nun bulan ditutup awan
terkenang hati bertambah rawan
wahai jikalau kutahu janjimu palsu
tentu tidakku turut sedari dahulu


+++

Jangan tanya saya lagu melayu apa yang tengah 'in' sekarang ni sebab sebenarnya sudah lama saya tidak mendengar radio(dalam ertikata buka radio dan mendengar) kali terakhir saya mendengar radio kalo tak silap sekitar tahun 2003.Which is sudah lebih 8 tahun pun...

Sekarang ni kalau mendengar radio pun cuma sewaktu dalam kereta waktu keluar jalan-jalan bersama teman.. waktu itulah saya baru berkesempatan mendengar radio.Itupun setiap kali mendengar, sudah tentu SINAR.FM yang mana sudah tentu menyiarkan lagu-lagu lama.Saya memang peminat lagu lama...walaupun kadang saya tak kenal siapa pun penyanyinya, tapi saya tetap dapat 'feel' lagu tersebut... betullah kata orang, lagu dulu-dulu ada JIWA.

Hari sabtu lalu sewaktu berjalan-jalan ke Tanjung Dawai, di dalam kereta saya bermain-main dengan radio, mencari frekuensi SINAR.FM...tiba-tiba saya terdengar satu lagu best kat KLASIK NASIONAL... lagu bertajuk Bulan Ditutup Awan daripada Rokiah Wandah....Alamakkk sedap giler lagunya....-membuai-buai je perasaan mendengar... terus saya bukak tingkap kereta dan membiarkan angin meniup-niup muka sambil feeling-feeling seorang perindu... haha!!

Dan tadi apabila teringat kembali lagu tu, terus saya google mencari MP3nya... alhamdulillah ketemu juga akhirnya.

**Saya sekarang gila melayan lagu-lagu russia dan ukrain.Dah lama, since november last year.So sekarang memang dah kurang layan lagu thai dan indo... bila pikir-pikir kembali saya rasa semuanya seperti bermusim kot..

Waktu sekolah dulu, saya sangat2 gilakan lagu cina, kantonis terutamanya.... kemudian tak lama selepas itu bertukar kepada lagu thai.... kemudian korea/jepun.... kemudian lagu-lagu filipina, kemudian arab,tp sekejap je.Kemudian balik kepada thai/indo...dan kini ukrain dan russia pulak.... citarasa manusia laen-laen... itu sudah pasti.Musik tu universal kan? rugilah kalo lagu yang sedap tapi hanya disebabkan bahasa yang tidak kita fahami terus kita anggap lagu tu tak bes! google translation ada... so dun weri :)

Okeylah guyz.. nak sambung nyanyi lagu BULAN DITUTUP AWAN jap.... lalala alalal alalal lalala

Thursday, September 15, 2011

Erti Sebuah Kedukaan


Kalian percaya tak, bahawa jalan kehidupan setiap orang itu tidak sama.... ada yang lurus, ada yang bersimpang siur.. ada yang membengkang bengkok malah ada juga yang jalannya terus mati di hadapan...-

Tapi, dengan bertambahnya usia dan pengalaman hidup ini, dengan setiap proses pembelajaran dalam sekolah yang bernama kehidupan ini, kita akhirnya akan sadar bahawa sepahit apapun yang pernah kita lalui dalam kehidupan, pada ujung-ujungnya kita akan mengenang ia sebagai sesuatu yang manis juga.Malah di saat itu juga mungkin kita akan menadah syukur pada Maha Pencipta di atas semua pengalaman-pengalaman kehidupan yang pernah diberikan olehNya.Dan mungkin kerna semua pengalaman-pengalaman itu telah berjaya menjadikan kita seorang yang lebih kuat.... malah lebih siap untuk menerima apa juga tantangan kehidupan.

Makanya apa yang ingin saya kasi tau sama kalian saat ini adalah... andaikata waktu ini kalian berada di dalam kondisi yang tidak menyenangkan... sedang merasa duka di atas alasan apa pun... jangan terlalu khawatir... percayalah bahawa nanti satu saat, andai kalian kembali mengenang akan semua hal yang telah terjadi di dalam hidup kalian, kalian akan lantas tersenyum.... Jadi tersenyumlah...-

** Tiba-tiba saya jadi terkenang kisah zaman kecil... kisah ingin lari dari rumah... kisah dirotan sama bapa... kisah-kisah kesedihan yang pernah membuatkan saya menangis.... tapi saat ini saya tidak mengenangnya dengan perasaan yang sama seperti lewat waktu itu... malah saya mendatanginya dengan sebuah senyuman...-

Iya, itulah artinya kehidupan... :)



Tuesday, September 6, 2011

Picca Raya





Malas nak menaip panjang-panjang, so saya letakkan gambar2 waktu photoshoot untuk syawal 2011... (^v^)v










Monday, September 5, 2011

Hepi MERDEKA-RAYA

Salam semua, terima kasih kerana masih memperuntukkan waktu buat singgah di daerah ini.Lama tidak berapdet lantaran kesibukan kerja yang tak pernah berkurang malah semakin bertambah.

Menyambut lebaran saya cuma mengambil cuti sebanyak 2 hari.Dicampur tolak bahagi semua dengan cuti yang ada, dapatlah dikumpulkan menjadi 9 hari.Ok la tu kan?! eheh!

Bagaimana cuti kalian? lebaran kalian? saya pasti mesti meriah kan?! saya seperti tahun-tahun sebelumnya semua secara sederhana saja.Ditambah lagi dengan musim hujan... saya kira raya lebaran kali ini sudah pastinya beraya dalam rumah je... memandangkan sehari sebelum lebaran pun kat belakang rumah rumah sudah dinaiki air bah.

Namun alhamdulillah 1 syawal Tuhan anugerahkan sang matahari yang galak memancar terang.Langsung tiada hujan.Ajaib bukan?

Kesempatan ini, salam aidilfitri dihulur buat sahabat-sahabat yang sesekali memperuntukkan waktu buat menjengah daerah ini.Salam ukhwah.... maaf lahir bathin.... (meski lambat ucapannya takpe kan? kan kita raya sebulan) eheh!

+disebabkan tahun ini kita merayakan dua perayaan besar (aidilfitri dan hari kemerdekaan) makanya tema foto kali ini "lebaran di awal kemerdekaan" hehe!!

Makmur malaysiaku! HEPI MERDEKA DAY - 54